centropuzzle.org
Három változata értelmezi az apostolok és evangélisták szimbólumait. Az egyik azt sugallja, hogy Máté apostol jelképe Jézus emberi élete a földön. Lukács jelképe, a bika Krisztus áldozatát testesíti meg az emberek üdvösségéért. A Megváltó feltámad, mint oroszlán János jelképe. És felszáll a mennybe, mint egy sas - Márk evangélista szimbóluma. Jeromos a következőképpen magyarázza a szimbólumokat: Matthew evangéliumában tükrözi Jézus emberi származását, fajtáját; Mark leírja, hogy Keresztelő János szava úgy visszhangzik, mint az oroszlánbőgés a pusztában; Luke leírja Zakariás áldozatát, amely a pogány bikaáldozati szokáshoz hasonlítható; János: magasztos szótagja a sas magasrepülésére emlékeztet. Sophrony jeruzsálemi pátriárka számára a személy Jézus megjelenését jelenti a testben, az oroszlán Krisztus vezetési képességét, a borjú a Megváltó szolgálatát az embereknek, a sas a szent szellem megtestesülését. A négy evangélium Jézus Krisztus életútját és tanításait írja le és tárja fel különböző oldalról.
Ezékiel próféciájának ez az értelmezése a lyoni Ireneuszig nyúlik vissza. Ennek a képnek a forrása Ezékiel próféta könyvéből és János teológus Jelenések könyvéből vett idézet volt: És láttam, és íme, viharos szél jött észak felől, nagy felhő és kavargó tűz, és körülötte ragyogás, a közepéről pedig mintegy láng fénye a tűz közepéből; és a közepéről négy állat hasonlatossága látszott... és mindegyiknek négy arca volt, és mindegyiknek négy szárnya volt... és úgy szikrázott, mint a csillogó réz... Arcuk hasonlatossága - egy arca. ember és oroszlán arca mind a négy jobb oldalán; a bal oldalon pedig egy borjú arca mind a négyben és egy sas arca mind a négyben. Ezékiel 1:4-10 És az első állat olyan volt, mint az oroszlán, és a második állat, mint a borjú, és a harmadik állatnak olyan arca volt, mint az embernek, a negyedik állat pedig olyan volt, mint egy repülő 4:7Kezdetben az evangélistákat a négy kerubmal (az Úr trónangyalaival) azonosították, de az V. kiszorította őket a tetramorfizmus. Ez a négyarcúság az ókori keleti elképzelésekből ered, amelyek a világ négy sarkának őrzőiről, az égboltot tartó őrzőkről szólnak, amelyek viszont állatövi szimbólumokra épü Iréneusz (180 körül) összehasonlította az evangélistákat ideáljuk alapján.
Máté szent apostolt és evangélistát gyakran ábrázolták ikonokon és műalkotásokon. Caravaggio három festménye az apostol életéből a festészet kiemelkedő remekei közé tartozikTulajdonság - kard. Andrej Rubljov, Szent Pál apostol 1410 körül Lehetséges arc rekonstrukcióPál apostol(Saul, Saul) - "a pogányok apostola", aki nem volt a tizenkét apostol között, és fiatal korában részt vett a keresztényüldözésben. Pálnak a feltámadt Jézus Krisztussal való találkozása során szerzett tapasztalata megtéréshez vezetett, és apostoli küldetésének alapja lett. Pál számos keresztény közösséget hozott létre Kis-Ázsiában és a Balkán-félszigeten. Pál közösségekhez és egyénekhez írt levelei az Újszövetség jelentős részét alkotják, és a keresztény teológia fő szövegei közé Péter megérkezik Antiókhiába, vitába kezd Pállal. Ezt követően Pál terjesztette prédikációját Európába, prédikált a Balkánon (Filippi, Thessalonika, Athén, Korinthus) és Olaszországban. Egyik legjelentősebb levele a Rómaiakhoz írt levél, amelyet 58-ban írt Korinthusban, és a római keresztény közösségnek szól.
A római (katolikus) hagyomány számos szimbóluma eltér az ortodoxtól, mert a két hagyományban ugyanarról a szentről (például Mária Magdolnáról) különböző legendák szólhatnak. A katolikus országok művészete sokkal gazdagabb attribútumokban, hiszen a részletezés megfelelt a vallás felfogásának, és nem korlátozták olyan szigorúan a képi kánonok, mint az ortodoxiában, ahol néha csak felirat alapján lehet egy szentet azonosítani. A keresztény teológiában már a 2. század végétől, illetve a 4. századtól. a keresztény művészetben pedig a négy evangélista a következő élőlényeket kapta attribútumaként és jelképeként: Mátéhoz általában angyal, Márk oroszlán, Lukács bika (borjú), János sas képmása társul. E tulajdonságok története meglehetősen zavaros és ellentmondásos, de ismert, hogy a zsidó-keresztény dogmában ill. a teológia említi a tetramorfot - szárnyas teremtmény Ezékiel próféta látomásából, egy négyarcú: ember, oroszlán, borjú és sas. V János evangélista kinyilatkoztatása tetramorf különálló formában van bemutatva Négy apokaliptikus lény, akik az Úr trónja négy sarkának és a paradicsom négy határának őrzői.
Míg mind a négy evangélikus írót hívják evangélistáknak, John hagyományosan "Evangélista" címet viselte, evangéliumának figyelemre méltó teológiai gazdagsága miatt, amely a (többek között) keresztény megértésének alapját képezi. Krisztus kettős természetét, mint Istent és embert, és az Eucharisztia természete, mint valódi, nem szimbolikus Krisztus teste. A Szent Jakab nagyobbik testvérének lehetett Krisztus halála idején 18 éves korában, ami azt jelentené, hogy Krisztus hívása idején csak 15 éves lehetett. "A tanítványnak, akit Jézus szerette" hívták (és nevezte magát), és a szeretet visszatért, amikor János, az egyetlen tanítvány, aki a kereszt lábánál található, elvitte a Boldog Szűz Mária gondját. A hagyomány szerint Ephesusban élt vele, ahol segített megtalálni az Eféziai Egyházat. Mária halála és nagykövetsége után Johnt Patmos szigetére száműzték, ahol a Kinyilatkoztatás könyvét írta, mielőtt visszatér Efézusba, ahol meghalt. Több " A négy evangélista szimbóluma A keresztény közösségben a keresztény közösségben az írástudók a második században elkezdték látni a négy evangélistát, mint az Ezekiel próféta (Ezekiel 1: 5-14) és a Jelenések könyve (Ezekiel 1: 5-14) látomásának négy élőlénye Jelenések 4: 6-10).
centropuzzle.org, 2024