centropuzzle.org
(lásd. 3686. sorszám) Annyi pontosítást teszek itt, hogy három Viktória-részlet esetében most jelzem az előadókat: - Feri gróf és Lia San vidám kettőse, I. felv. : "Édes mamám, magát is papám, csókkal csalogatta tán…" (Peller Anna, Peller Károly) - "Alattunk dübörög az összekötővasút…. /Ahol az ember felmászik a fára, a Turulmadárra, ott van Budapest…. (Szendy Szilvi, Vásári Mónika Bardóczy Attila) - "Ladi-ladi-ladilom…/Honvéd banda szól a stefáni-, szól a Stefánián…" (Szendy Szilvi, Vásári Mónika Bardóczy Attila) 3686 Búbánat 2020-02-19 19:24:48 A Dankó Rádióban most véget ért Az a szép című zenei műsorban a korábbi adásokból ismét meghallgathattuk a következő operettrészleteket: Ábrahám Pál – Földes Imre - Harmath Imre: Viktória - Koltay és Viktória kettőse, II. : "Nem történt semmi, csak elválunk csendben: Good night… Így kellett lenni, majd elfelejt engem, good night…" (Házy Erzsébet, Melis György, km. a Harmónia Vokál) - Cunlight és Viktória kettőse, I. : "Kétfogatú vén fiákeren suhantam én a Ringen át…/Pardon, madame, hadd nyújtsak át egy szál rózsát…" (Németh Marika, Melis György, km.
A chicagói hercegnőt alakító Bordás Barbara az előadás sokféle stílusát emelte ki, amiért úgy érzi, hogy nagyon kötődik a személyiségéhez. Szulák Andrea különleges ajándéknak érzi, hogy a rendező és Lőrinczy Attila dramaturg kifejezetten az ő számára hoztak létre egy teljes szerepet, és meggyőződését fejezte ki, hogy az operett műfaját nem kell újraértelmezni, hanem megfelelő színvonalon kell előadni, mai érzésekkel és gondolatvilággal kell feltölteni, és így "ma is lehet menő" az operett. Az MTI kérdésére válaszolva Lőrinczy György elmondta, hogy magyar állami támogatás nélkül nem jöhetett volna létre a három marosvásárhelyi előadás, hiszen összesen 123 emberrel érkeztek, a költségeket pedig lehetetlenség előteremteni pusztán jegybevételekből. A főigazgató hangoztatta: boldogan jönnek a Kárpát-medencei vendégjátékokra, és mindig arra törekszenek, hogy a közönség ugyanolyan jó előadást láthasson Erdélyben is, mint Budapesten. Úgy vélte, gyakoribb vendégjátékokra nyújtanának lehetőséget a tavaly újból megnyitott Kálmán Imre Teátrumba tervezett előadások, amelyek kisebb méretűek, ezért könnyebb az utaztatásuk.
Vásárhelyi Forgatag2018. 08. 31. 15:21 Az erdélyi városban – rendkívüli érdeklődés mellett – A chicagói hercegnő című előadását mutatja be a társulat. Az Operettszínház a Vásárhelyi Forgatag keretében játssza háromszor Kálmán Imre művét a Marosvásárhelyi Nemzeti Színházban, a jegyek mindhárom alkalomra nagyon hamar elkeltek. A marosvásárhelyi színházban pénteken tartott sajtótájékoztatón Lőrinczy György főigazgató elmondta: különleges pillanat ez számukra, hiszen a produkció több alkotója is erdélyi származású. Hangsúlyozta: a társulat szereti ezt a különleges képi világgal rendelkező előadást, és kíváncsiak, miként fogadja a marosvásárhelyi közönség, amely pénteken este, majd szombaton két alkalommal tekintheti meg a produkciót. A marosvásárhelyi születésű Béres Attila rendező Erdélyhez való viszonyáról beszélt, elmondta, hogy továbbra is Marosvásárhely jelenti számára az otthont. Kiemelte: büszke az előadásra és örül annak, hogy szülővárosában is bemutathatják. A sepsiszentgyörgyi születésű Dancs Annamari színésznő is azt emelte ki, hogy rendkívül nagy élmény számára Marosvásárhelyen játszani, ahol pályafutása elején is fellépett.
A színpadon egy jazz- és egy népi zenekar segítségével az amerikai jazzszámok mellett klasszikus operettmelódiák éppúgy felcsendülnek majd, mint cigány- és népzenei ihletettségű dalok. A Budapesti Operettszínház közönsége 2016 tavaszán Lőrinczy Attila átiratában ismerkedhet meg A chicagói hercegnővel. hirdetés Főbb szerepekben: Dolhai Attila, Homonnay Zsolt, Kalocsai Zsuzsa, Földes Tamás, Sipos Imre, Dancs Annamari, Szendy Szilvi, Dézsy Szabó Gábor, Ottlik Ádám, Bordás Barbara, Fischl Mónika, Kerényi Miklós Máté, Laki Péter, Csere László, Vasvári Csaba, Szulák Andrea, Nádasi Veronika. A rendező Béres Attila. (A Budapesti Tavaszi Fesztivállal közös program. ) Budapesti Operettszínház Bemutató: 04. 22., 19h vissza vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat
Október 30-án, 21 óra 35 perckor közvetíti az M5 csatorna Kálmán Imre jazzoperettjét, A chicagói hercegnőt, amelyet korábban a Budapesti Operettszínházban láthatott a közönség. A történetben Mary, az elkényeztetett amerikai milliomoslány fogadást köt barátnőivel, hogy melyikük tud európai útjuk során valami olyan különlegességet vásárolni, ami pénzért talán nem is kapható. Az utazás során Mary megismerkedik Borisszal, egy képzeletbeli kelet-európai kis ország attraktív trónörökösével, ezzel kezdetét veszi a világrendszerek küzdelme. A lány megvásárolja és teljesen felforgatja az uralkodó palotáját, de titokban Borisz szerelmére pályázik, a férfi pedig eközben igyekszik megőrizni kulturális hagyományait a mindent elsöprő befolyással szemben. A chicagói hercegnő a nagy közép-európai operett-áradat hullámain született, ugyanakkor nagy hatással volt Kálmán Imrére az akkoriban éppen virágkorát élő amerikai jazz zene is. Így a mű zenei anyagát is erőteljesen meghatározza ez a műfaj, ahogyan a klasszikus operett melódiák és a cigány- és népzenei stílus is.
A chicagói hercegnő2016-03. szám A halhatatlan komponista 1928-ban Bécsben, majd Budapesten bemutatott operettje méltatlanul elfeledett darabja Kálmán Imre gazdag életművének, jóllehet, aktualitása aligha vitatható. A történet szerint Mary, az elkényeztetett amerikai milliomoslány fogadást köt barátnőjével, az ugyancsak dúsgazdag Edith Rockefellerrel, melyikük tud európai útjuk során valami olyan különlegességet vásárolni, ami pénzért talán nem is kapható. A tét egymillió dollár. Az utazás során Mary megismerkedik Borisszal, egy képzeletbeli kelet-európai kis ország, Sylvária attraktív trónörökösével, és viharos találkozásukkal kezdetét veszi a világrendszerek küzdelme. A gazdag amerikai lány megvásárolja és átrendezi a reménytelen adósságokkal küszködő Sylvária uralkodói palotáját, de titokban Borisz szerelmére pályázik, a férfi pedig önbecsülését és kulturális hagyományait igyekszik megőrizni a mindent elsöprő tengerentúli befolyással szemben. Charleston vagy csárdás, pénz vagy monarchia, amerikai életstílus avagy európai tradíciók – ezek a darab alapkérdései, amelyek természetesen a mű zenei anyagában is megjelennek.
Először lép fel Marosvásárhelyen a Budapesti Operettszínház, amely A chicagói hercegnő című előadását mutatja be az erdélyi városban rendkívül nagy érdeklődés mellett. Az Operettszínház a Vásárhelyi Forgatag keretében játssza háromszor Kálmán Imre művét a Marosvásárhelyi Nemzeti Színházban, a jegyek mindhárom alkalomra nagyon hamar elkeltek. A marosvásárhelyi színházban pénteken tartott sajtótájékoztatón Lőrinczy György főigazgató elmondta: különleges pillanat ez számukra, hiszen a produkció több alkotója is erdélyi származású. Hangsúlyozta: a társulat szereti ezt a különleges képi világgal rendelkező előadást, és kíváncsiak, miként fogadja a marosvásárhelyi közönség, amely pénteken este, majd szombaton két alkalommal tekintheti meg a produkciót. A marosvásárhelyi születésű Béres Attila rendező Erdélyhez való viszonyáról beszélt, elmondta, hogy továbbra is Marosvásárhely jelenti számára az otthont. Kiemelte: büszke az előadásra és örül annak, hogy szülővárosában is bemutathatják. A sepsiszentgyörgyi születésű Dancs Annamari színésznő is azt emelte ki, hogy rendkívül nagy élmény számára Marosvásárhelyen játszani, ahol pályafutása elején is fellépett.
centropuzzle.org, 2024